Till lilltjejen <3

Hejsan!
 
Dessa tre saker har jag precis suttit och klickat hem till lilltjejen :)! Det är så svårt att låta bli när det finns så himla mycket fint/gulligt/sött och helt underbart!
 
1. Burk att ha alla hennes nappar i. (254:- inkl. frakt)
2. Vagnhänge, Uggla. (179:- inkl. frakt)
3. Trille musikmobil till spjälsängen, Nyckelpiga (229:- inkl. frakt)
 
 
 

Fynd!

Fick nyss hem dessa kläder i storlek 50/56 för endast 100:- !!!! Hela 65 plagg! Blandat bodys, pyjamas, byxor, leggings, kjol, sockar, mössor, tröjor osv! Super nöjd! Kanske inte vill ha allt men för 100:- gör det inte allt för mycket ;-)



Prinsesstårta blandat med försäkringskassan

Hejsan!
 
Har precis ätit en bit prinsesstårta som blev över från igår kväll och snart skall jag ta mig i kragen för att ta mig till försäkringskassan och bråka med dem om min arbetsskada och lite inför kommande mammapenning, får se om jag skjuter på det ännu en dag eller om jag faktiskt får det gjort idag! Tiden går ju inte baklänges direkt så hade ju behövt få det gjort... men som sagt, det är inte allt för kul att bråka med denna myndighet som är experter på att sätta käppar i hjulet för folk och man orkar inte alltid när man inte mår riktigt hundra heller, gravid och tung, förkyld som in i bomben och då arbetsskadan på det, så man är ju inte i sitt esse direkt. Men jag hoppas jag hittar styrkan nu efter jag druckit upp mitt kaffe!
 
Lär ju uppdatera er ikväll om hur det gick, om jag gick.
 

En höst dag i Oktober

Hejsan!
 
Nu var det ett tag sen jag skrev något men ibland kommer livet "i vägen" och man får ta paus ifrån allt lite allt möjligt men nu är jag tillbaka! :)
 
Helgen började väl inte på bästa sätt men gårdagen och idag har varit mysiga! Igår så åt jag och älsklingen buffé till lunch på stan och sedan gick vi och tittade på Lindex, och självklart var det rea där så vi kunde inte låta bli att köpa ännu mer bebis kläder till vår lilla tjej, trots att jag hade köp förbud! Men vår tjej förtjänar att ha det bästa! :)
Sedan på kvällen så åkte vi hem till min mamma och pappa och åt en god middag som sedan avslutades med att jag och älskling gick till grannen och drack kaffe och pratade en massa, super mysigt! Såna stunder får mig att uppskatta livet lite extra <3.
 
Idag har vi inte gjort allt för mycket, vi har mest slappat i soffan och han har spelat GTA 5 ;) Nu står maten på spisen och har gjort ett bra tag, det blir kotletter i skysås, kokt potatis och kokta morötter och köttet behöver koka länge för att det ska bli riktigt mört :) Hoppas det blir lika bra som när mamma gör det hemma bara ;)
 
Tidigare ikväll så åt vi även prinsses tårta för att fira en viss tjej som fyller 6 år idag, dock är hon inte här hos oss men hon förtjänar ändå att bli firad! <3
 
Imorgon skall jag in till försäkringskassan och bråka med dem, inget ovanligt att dem ska krångla i och för sig men varför inte sätta käppar i hjulet lite extra när dem kan? Jag tänker inte ge mig oavsett hur många käppar dem sätter så dem kan ju fortsätta hoppas ;)
 
Nehe, nu är det dags att duka fram för nu är det middags dags!
Puss och kram!

Full fart på svärmor <3

 
Hejsan!
Just nu blir det bara ett kort inlägg med en bild på lite utav det som min älskade svärmor har stickat och köpt till våran lilla tjej jag har i magen :) Är så tacksam för allt! Det är så himla mysigt att få hemgjorda saker till den lilla :)
 
Bild 1: Lila/vit kofta.
Bild 2: En jordgubbsmössa.
Bild 3: En Vit/rosa filt.
Bild 4: En jätte söt kista som hon köpt som hon fyller allt hon gör med.
Bild 5: Ett par rosa-randiga byxor och en söt body med en rosa giraff på.
 

Du är allt <3

Have a heart

 
 
Hejsan!
 
Nu har jag äntligen fått den hjälp jag vill ha ifrån läkarna och barnmorskorna!
I tisdags förmiddag så ringde äntligen en dietist ifrån Varbergs sjukhus och pratade med mig och vi kom överrens om att jag som är gastric bypass opererad och gravid måste äta något varje timme då jag som sagt får i mig 1500kcal för lite om dagen plus att jag ska lägga till näringsdrycker upptill det jag får i mig då om dagarna. Så får vi hoppas det blir lite ordning på mina värden och mående. Har tillråga på allt haft min första natt just inatt utan ett enda blodsockerfall! :)
 
Sedan så fick jag tag på en annan barnmorska igår på MVC där jag går, och hon tyckte det var självklart att jag fick lov att komma in direkt på ett ultraljud för att kolla så allt stod rätt till efter allt som varit den senaste tiden, så klockan 13.00 igår så fick jag äntligen se vår underbar lilla tjej igen! Hon var lika sprattlig och livlig som sist, allt såg kanon bra ut och hon hade verkligen växt till sig! :) När jag fick se henne och hennes lilla hjärta slå så försvann en stor del utav min oro jag känt i över en månad nu. Men allt var bra som sagt med henne och nu hoppas jag att jag också kan få tillbaka min energi och få fortsätta att bara må bättre och bättre!
Vecka 23 (22+2)
 
 

livetsomtre.blo.gg

Hej! Anna heter jag och är 23 år. Jag bor tillsammans med min sambo och vi väntar vårat första barn i början av februari 2014. Jag kommer dela med mig av det mesta som händer i vår vardag och hur det är för oss att förbereda sig för att bli en egen liten familj.

RSS 2.0