Resan från att vara en till att vara två till att bli tre. Del 3

fortsättning följer....
 
....jag bestämde mig för att stanna kvar...!!
Vi kröp ner jämte varandra och pratade säkert en timme till och jag hade fjärilar i magen exakt hela tiden och tillslut somnade jag på hans bröst med hans arm runt mig.
Vi vaknade av att hans mobil ringde, det var hans jobb som ringde in honom så jag körde honom till jobbet och vi bestämde att vi skulle höras under hans arbetspass och vi sms:ade och bestämde att jag skulle hämta honom efter han slutat :). Han sov hos mig den natten och sedan dess har vi näst intill varit oskiljaktiga.
Han sov hos mig varje natt, dels var det närmre till hans jobb från mig och dels för att vi verkligen började fatta tycke för varandra, eller i alla fall jag för honom, jag visste inte vad han tänkte eller kände och det vet jag inte ens än idag men den 27de december 2012 blev vi officiellt ett par och knappt en månad efter så flyttade vi ihop till våran nuvarande lägenhet.
 
Resan därifrån har varit alltifrån enkel, vi lär oss varje dag något nytt om varandra och oss själva, vi lär oss vad kärlek och respekt innebär och hur viktigt kommunikation är för att två person skall kunna leva under samma tak. Men oavsett vad så har allt vi gått igenom lett oss till där vi är idag, starkare än någonsin.
Dock när vi hade en mindre lätt period så visade det sig att jag var gravid....
 
Torsdagen den 30 maj i år så tog jag ett graviditetstest och det var positivt! Jag blev helt ställd då jag inte alls var beredd på detta då jag gick på p-piller men mitt i chocken kände jag en värme och lycka inom mig! Och för min kära fästman var det inget tal om saken, detta var vårt barn och det kunde inget ändra på och jag har alltid tänkt att "det var inte meningen" men vet ni vad, det gör saken ännu bättre för visst hon var kanske inte planerad, men emot alla odds, p-piller och allt så blev hon till ändå, så hon var verkligen menad, menad för just oss! Och det finns ingen större kärlek än den jag känner för våran kommande lilla tjej! Hon är vårat mirakel <3
 
Så det var en liten "snabb" förklaring hur vi kom till där vi är idag, och nu blir det mycket mer inlägg om nuet och framtiden istället :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetsomtre.blo.gg

Hej! Anna heter jag och är 23 år. Jag bor tillsammans med min sambo och vi väntar vårat första barn i början av februari 2014. Jag kommer dela med mig av det mesta som händer i vår vardag och hur det är för oss att förbereda sig för att bli en egen liten familj.

RSS 2.0